Customer journey mapping voor digitale transformatie

De grootste uitdagingen voor Digitale Transformatie

admin customer journey 0 Comments

In het onderzoek van Brian Solis en Jaimy Szymanski, The 2016 State of Digital Transformation, worden de 6 belangrijkste uitdagingen van digitale transformatie beschreven.

De eerste uitdaging die beschreven wordt veroorzaakt door het gegeven dat executives van organisaties geen idee hebben hoe klanten in aanraking komen met het merk of het bedrijf. Door weinig prioriteit te gegeven aan het uitwerken van customer journeys, wordt het steeds lastiger om het nieuwe gedrag van consumenten te begrijpen. Dit wordt versterkt door het ontbreken aan juiste data inzichten over de manier waarom klanten beslissingen nemen in een “connected” wereld. Bedrijven die het belang van de customer journey niet inzien en daar niet naar acteren worden belemmerd in het ontdekken van kansen voor optimalisatie en innovatie. Het is dan ook geen verrassing dat de grootste uitdaging het begrijpen van gedrag van nieuwe “connected” klanten is. 71% van de toonaangevende organisatie die digitale transformatie omarmen, geven aan dat dit hun grootste uitdaging is.

Naarmate bedrijven zich meer ontwikkelen op het vlak van digitale transformatie, wordt er natuurlijk steeds meer geld en resources gevraagd om de verandering te ondersteunen. Voor alle projecten en verander roadmaps worden natuurlijk business cases gevraagd. Het gebrek aan ROI inzichten voor de digitale transformatie is ook een grote uitdaging, 69% van de ondervraagde organisaties geeft aan dat ze het lastig vinden om de opbrengsten van digitale transformatie inzichtelijk te maken.

Hoewel we in een tijdperk van Big Data leven, vinden bedrijven het nog steeds moeilijk om de juiste data vast te leggen, te begrijpen, en te handelen naar de inzichten die verkregen zijn. Deze groeiende kloof tussen de mogelijkheid om gegevens te verzamelen en het verzamelen en handelen naar de verkregen inzichten is ook een uitdaging voor veel organisaties in hun digitale transformatie

Een andere uitdaging voor digitale transformatie wordt gevoed door de cultuur binnen bedrijven. Directies, aandeelhouders en stakeholders zijn vaak risicomijdend. Men is wel bereid om verbeteringen door te voeren ter bevordering van de winstgevendheid, maar zijn veelal niet bereid om te onderzoeken of er veranderingen in bestuur en governance kunnen worden doorgevoerd om digitale transformatie te stimuleren. Uit het onderzoek blijkt dat 67% van de ondervraagde organisaties belemmeringen ervaren voor digitale transformatie door afdelingen als risk management en legal & compliance.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *