Wij zijn CXworks !

Customer Experience consultants met een hart dat klopt voor klanten en voor het optimaliseren van klantreizen. We helpen organisaties met het verbeteren van de klantbeleving op belangrijke klantcontactmomenten.


Wie werken bij ons?

Wat we bij CXworks graag doen, is organisaties helpen om succesvol te worden. Wij hebben ervaren dat het creëren van business waarde begint met het creëren van waarde voor de klant. Om dit voor elkaar te krijgen, proberen wij de beleving van de klant in de verschillende klantcontactkanalen continu te optimaliseren. Uiteindelijk zorgt dit voor meer tevreden en meer loyale klanten. En daarmee creëren we uiteindelijk ook waarde voor de organisatie. Omdat tevreden en loyale klanten een positieve bijdrage leveren aan de business resultaten.

Marcko

CX Consultant


Mandy

CX consultant


Mike

Online marketeer


Bert

Sales Director

ADVIES

Hoe organiseert u uw digitale transformatie? Welke rollen heeft u nodig om uw digitale transformatie succesvol te begeleiden. Hoe kantelt u uw organisatie naar een echte klantgerichte organisatie? Wat levert een uw digitale transformatie eigenlijk op? Welke KPI’s heeft u nodig om het succes van uw transformatie te meten? En op welke manier moet u bijsturen?

Onze Customer Experience Consultants begeleiden u tijdens uw digitale transformatie programma en geven antwoord op al uw vragen.

STRATEGIE

Hoe maakt u gebruik van de laatste digitale trends? Waar liggen voor u kansen in de markt? Hoe realiseert u meer groei? Op welke manier zorgt u voor meer loyale klanten? Welke digitale kanalen zet u in om uw doelen te bereiken?

Met de ontwikkeling van een digitale of een klantcontactstrategie helpen we u deze vragen te beantwoorden. Zo zorgen we ervoor dat u onderbouwd vanuit de markt en de klant de juiste keuzes maakt.

KLANTREIZEN

Een customer journey geeft inzicht in de totaal ervaring van de klant met uw organisatie. Alle fasen die een klant doorloopt en de contactmomenten die hij heeft met uw organisatie worden in kaart gebracht.

Aan de hand van een customer journey worden de belangrijkste uitblink momenten (peak moments) en optimalisaties (kansen) binnen de huidige dienstverlening geïdentificeerd.

OPTIMALISATIE

Hoe vertaal ik de strategie naar concrete acties? Wanneer haal ik er uit wat er in zit? Wat moet ik doen om snel resultaat te boeken? Personaliseren hoe doe ik dat? In welke fase van het maturity model zit ik? Hoe krijg ik de organisatie enthousiast voor mijn plannen?

Wij hebben verschillende workshops om u te helpen bij uw digitale marketing resultaten te optimaliseren. Onze workshops maken we op maat voor uw situatie, waarbij we beproefde technieken gebruiken

Onze transformatie aanpak


In deze eerste fase worden de strategische uitgangspunten vastgelegd, die belangrijk zijn voor het ontwikkelen van het nieuwe platform. Doormiddel van interviews met de belangrijkste stakeholders worden de doelstellingen opgehaald en geprioriteerd.
Alle fasen die een klant doorloopt en de contactmomenten die hij heeft met uw organisatie worden tijdens de customer journey mapping sessies in kaart gebracht.
De verandering die nodig is om de gewenste situatie te realiseren, wordt meegenomen in het transformatie plan.
Met de input uit de vorige fases wordt het Transformatie Plan opgesteld. In het plan zijn de volgende onderdelen terug te vinden:
• Waar gaan we naar toe?
• Hoe komen we daar?
• Welke functionaliteiten hebben we nodig en in welk tempo? (Roadmap)
• Hoe ziet de Business case eruit?
• Welke KPI’s hebben we en hoe gaan we ze meten? (KPI-dashboard)
Nu het plan, de uitgangspunten en de doelstellingen bekend zijn, starten we met het ontwerpen van het platform. Dat doen we in eerste instantie door wireframes op te stellen. Dit zijn schematische weergaven van de belangrijkste pagina’s en functionaliteiten van het platform. Op moment dat de wireframes definitief zijn, kan er gestart worden met de vormgeving van het platform. Ook faciliteren we in deze fase een content workshop om vast te stellen welke content belangrijk is en waar het een plek gaat krijgen binnen het platform.
Nu kan gestart worden met het bouwen van het platform door de technische implementatie partner. Onze voorkeur gaat uit naar een agile/scrum project aanpak. In het project vervullen wij de rol van product owner en bewaken we de business wensen en requirements. Uiteraard is het testen onderdeel van het project. In deze fase wordt de daadwerkelijke content ingevoerd en nadert het platform daadwerkelijke live gang. In deze fase zullen de laatste bevindingen gedaan worden, die nog opgelost moeten worden voor live gang.
Nu het platform live staat, kan er gestart worden met het continu optimaliseren van de klantbeleving. Ook zullen we verschillende medewerkers trainen in het effectief inzetten van de marketingtools. CXworks biedt verschillende optimalisatie en training programma’s voor bijvoorbeeld personalisatie, a/b testen, marketing automation, campagnes etc.