De workshop A/B testen is een praktijkgerichte oefening, waar we met de deelnemers nadenken over de mogelijkheden van het uitvoeren van A/B testen. De workshop bestaat uit meerdere bijeenkomsten. Eerst werken we verschillende A/B test scenario’s uit die een positieve bijdrage moeten leveren aan de doelstellingen van de organisatie.
Nadat de scenario’s zijn opgesteld, zal er content gerealiseerd moeten worden om de scenario’s te ondersteunen. Het maken van de content, zoals bijvoorbeeld banners, afbeelding of tekst wordt gedaan door de medewerkers van het marketing team. Zodra de content gerealiseerd is, organiseren we een bijeenkomst waarin we samen met de trainer de scenario’s en de content implementeren in het systeem. Ook voeren we tijdens deze bijeenkomst een nulmeting uit, zodat we kunnen vaststellen wat het uiteindelijke effect is van het toepassen van de A/B test scenario’s.
Na een x aantal dagen stellen we in een meeting vast wat het effect is geweest door samen met de deelnemers naar de Sitecore Analytics te kijken. Na de analyse stellen we vast of we de scenario’s aan kunnen passen om een nog beter resultaat te behalen.